Ex-PokerStars-baas leidt Hard Rock’s nieuwe digitale afdeling

Gaming- en horecagigant Hard Rock International wil de lucratieve sectoren van online casino’s en sportweddenschappen aanboren en lanceert daarom haar nieuwste bedrijfsonderdeel: Hard Rock Digital. Dit is een joint venture met een topaanbieder uit de gokindustrie en dient als exclusief portal voor Seminole Casino; dat gespecialiseerd is in interactieve games en weddenschappen.

Een drietal gerenommeerde leidinggevenden uit de gokindustrie zijn reeds aangesteld om de digitale gokafdeling van Hard Rock te leiden. Gezamenlijk vormen zij het driekoppige managementteam van Hard Rock Digital.

Vier zwaargewichten

De voormalig CEO van Stars GroupRafi Ashkenazi zal gaan dienen als Executive Managing Director en Executive Chair van Hard Rock Digital. Voormalig Stars Group-directeur Marlon Goldstein zal dienst doen als CEO en Executive Managing Director van het nieuw gevormde bedrijf en voormalig FOX Bet-president Matt Primeaux zal dienen als Executive Managing Director en President.

Als vierde – en laatste – directielid zal de heer Ashkenazi in 2021 toetreden tot Hard Rock Digital. Dit jaar fungeerde de voormalig manager korte tijd als niet-uitvoerend bestuurder van Flutter Entertainment; dit was vlak nadat de Ierse gokgigant The Stars Group had overgenomen. De heer Ashkenazi was lange tijd CEO van The Stars Group: van 2016 tot aan de verkoop aan Flutter Entertainment.

Onafhankelijke raad

Dit managementteam van Hard Rock Digital zal regelmatig rapporteren aan een onafhankelijke raad van bestuur. Deze wordt voorgezeten door Jim Allen, voorzitter van Hard Rock International. De nieuw gevormde digitale gokafdeling Hard Rock Digital zal worden gevestigd in glitter en glamourstad Hollywood gelegen in de staat Florida. Ze willen in de toekomst volop online gokkasten en live casino spellen gaan aanbieden.

Online gaming en sportweddenschappen

Hard Rock schetste zijn plannen voor zijn nieuwe digitale arm en zei maandag dat het de digitale activiteiten van de gaming- en horecagigant zal verbreden en de klantervaring zal verbeteren in het online gokaanbod van het bedrijf.

Jim Allen: “Strategische merk- en distributiemogelijkheden”

De voorzitter van Hard Rock, de heer Allen, merkte verder op dat Hard Rock Digital ook zal streven naar “strategische merk- en distributiemogelijkheden”, zowel in de VS als in de rest van de wereld.

Hard Rock Digital zal profiteren van de uitgebreide database van Hard Rock en Seminole Gaming die meer dan 130 miljoen klanten omvat en een voetafdruk heeft van iets minder dan 250 locaties op het vasteland in 76 landen om een ​​omnichannel aanbod te bieden voor online gokken in casinostijl en sportweddenschappen.

Sportweddenschappen

Hard Rock lanceert zijn digitale gokafdeling op het moment dat de Amerikaanse sportweddenschappen de komende maanden een verdere groei gaan zien nadat vijf andere staten gokken op sportwedstrijden hebben gelegaliseerd tijdens de verkiezingen van november jongstleden.

Marlon Goldstein: “Blijven innoveren in game-industrie”

In een reactie op de nieuwe digitale gaming- en gokactiviteiten zei Marlon Goldstein, CEO van Hard Rock Digital, dat ze vereerd zijn om hun krachten te bundelen met Hard Rock voor deze nieuwe onderneming. De ervaren gokdirecteur zei verder dat Hard Rock “consequent in de voorhoede staat van innovaties in de game-industrie” en dat zijn online casinos, horeca en uitgaansgelegenheden “wereldwijd iconisch” zijn én blijven.

0

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

loader